Test Mazda6 2.2 MZR-CD Wagon: Nejlepší kombík

Upravený diesel zajistil Mazdě6 místo mezi nejlepšími rodinnými kombíky.

prvni jizda

recenze

Autocar

Mazda

testy

novinky

Mazda6 2.2 MZR-CD Wagon

Mazda6 2.2 MZR-CD

Mazda6 2.2

Mazda6

Asi vám zabere hodně času je identifikovat, ale Mazda tvrdí, že na své šestce udělala v rámci faceliftu na čtyři stovky změn. Ačkoli většina z nich platí za minoritní úpravy, celkově je vylepšení více než patrné. A to není jen tak, protože šestka už předtím platila za jedno z nejschopnějších aut ve svém segmentu – ještě předtím, než dostala nové motory. My jsme se projeli verzí kombi s 2,2litrovým turbodieselem. Ten se nabízí ve třech výkonových variantách a tohle je ta nejsilnější se180 koni, která spolupracuje výhradně s manuální převodovkou. Nejzásadnější úprava? Nové, menší turbodmychadlo. Tím, že jej vyměnili za velké u staré jednotky, se sice výkon snížil o pět koní, ale teď se může pochlubit spotřebou 5,4 l/100 km a emisemi 143 g/km.

Díky upravenému podvozku je jízda ještě poddajnější.

Vedle nižších nákladů vás potěší i vyšší kultivovanost a lepší odezva motoru. Dostupnost výkonů turbodieselu jsme chválili už před modernizací tohoto vozu. Typické hučení dieselu je už ale mnohem utlumenější. Především za studena. A také turbo-efekt byl potlačen a odezva uprostřed otáček je nyní živější. Vylepšen byl rovněž podvozek. Díky přepracovaným tlumičům se o něco zlepšila stabilita. Žádné poskakování nebo rázy vás nepřipraví o dobrou náladu za volantem.

Nejsilnější naftovou motorizaci pořídíte jen ve dvou nejvyšších výbavách, nejdražší GTA Plus startuje na 950 tisících, ale vezměte v úvahu, že zdarma máte bezklíčový vstup, elektricky ovládaná přední sedadla s pamětí, osmnáctipalcové ráfky, kožené čalounění a audiosoustavu Bose s osmi reproduktory. Mazda6 tedy není jen praktické a rychlé rodinné plavidlo. Snadno se s ní sžijete. Možná že sedačky by si zasloužily lepší boční vedení a na zadních sedadlech je méně místa než v Mondeu, ale sotva byste našli něco jiného, co tento japonský kombík nedělá skvěle.

Stojí 950 tisíc, ale uvnitř si budete užívat nevídaného luxusu. Nicméně vzadu si moc pohodlně nesednete.

LÍBÍ SE NÁM

  • Slibné výkony
  • Přitažlivý design
  • Nízké provozní náklady
  • Kultivovanost

NEMŮŽEME VYSTÁT

  • Omezený prostor vzadu
  • Sedačky nemají propracované boční vedení

Test Mazda6 2.2 MZR-CD Wagon: Nejlepší kombík

FAKTA

MAZDA6 2.2 MZR-CD WAGON GTA Plus

  • Cena 950 900 Kč
  • Nejvyšší rychlost 218 km/h
  • 0–100 km/h 8,7 s
  • Spotřeba 5,4 l/100 km
  • Emise CO2 143 g/km
  • Hmotnost 1510 kg
  • Motor řadový čtyřválec, 2183 cm3, turbodiesel
  • Výkon 180 koní v 3500 ot./min.
  • Toč. moment 400 Nm při 1800 ot.
  • Převodovka 6stupňová manuální
Fotogalerie Diskuze