Test Mazda6 2.2 MZR-CD Wagon: Nejlepší kombík

Upravený diesel zajistil Mazdě6 místo mezi nejlepšími rodinnými kombíky.

Asi vám zabere hodně času je identifikovat, ale Mazda tvrdí, že na své šestce udělala v rámci faceliftu na čtyři stovky změn. Ačkoli většina z nich platí za minoritní úpravy, celkově je vylepšení více než patrné. A to není jen tak, protože šestka už předtím platila za jedno z nejschopnějších aut ve svém segmentu – ještě předtím, než dostala nové motory. My jsme se projeli verzí kombi s 2,2litrovým turbodieselem. Ten se nabízí ve třech výkonových variantách a tohle je ta nejsilnější se180 koni, která spolupracuje výhradně s manuální převodovkou. Nejzásadnější úprava? Nové, menší turbodmychadlo. Tím, že jej vyměnili za velké u staré jednotky, se sice výkon snížil o pět koní, ale teď se může pochlubit spotřebou 5,4 l/100 km a emisemi 143 g/km.

Vedle nižších nákladů vás potěší i vyšší kultivovanost a lepší odezva motoru. Dostupnost výkonů turbodieselu jsme chválili už před modernizací tohoto vozu. Typické hučení dieselu je už ale mnohem utlumenější. Především za studena. A také turbo-efekt byl potlačen a odezva
uprostřed otáček je nyní živější. Vylepšen byl rovněž podvozek. Díky přepracovaným tlumičům se o něco zlepšila stabilita. Žádné poskakování nebo rázy vás nepřipraví o dobrou náladu za volantem.

Nejsilnější naftovou motorizaci pořídíte jen ve dvou nejvyšších výbavách, nejdražší GTA Plus startuje na 950 tisících, ale vezměte v úvahu, že zdarma máte bezklíčový vstup, elektricky ovládaná přední sedadla s pamětí, osmnáctipalcové ráfky, kožené čalounění a audiosoustavu Bose s osmi reproduktory. Mazda6 tedy není jen praktické a rychlé rodinné plavidlo. Snadno se s ní sžijete. Možná že sedačky by si zasloužily lepší boční vedení a na zadních sedadlech je méně místa než v Mondeu, ale sotva byste našli něco jiného, co tento japonský kombík nedělá skvěle.

LÍBÍ SE NÁM

  • Slibné výkony
  • Přitažlivý design
  • Nízké provozní náklady
  • Kultivovanost

NEMŮŽEME VYSTÁT

  • Omezený prostor vzadu
  • Sedačky nemají propracované boční vedení

FAKTA

MAZDA6 2.2 MZR-CD WAGON GTA Plus

  • Cena 950 900 Kč
  • Nejvyšší rychlost 218 km/h
  • 0–100 km/h 8,7 s
  • Spotřeba 5,4 l/100 km
  • Emise CO2 143 g/km
  • Hmotnost 1510 kg
  • Motor řadový čtyřválec, 2183 cm3, turbodiesel
  • Výkon 180 koní v 3500 ot./min.
  • Toč. moment 400 Nm při 1800 ot.
  • Převodovka 6stupňová manuální

Holkometr

 
Jak to vidí ostatní?