Test Caterham Seven Supersport: Přitažlivý jako magnet

Silný vůz za dobré peníze a skvělé auto pro někoho, kdo jezdí závody do vrchu nebo sprinty.

Díváte se na nový model Caterhamu, a jestli máte rádi přímočarou zábavu, mohli byste k sobě najít cestu. Objekt pozornosti se jmenuje Supersport a hierarchicky se řadí pod Superlight R. První, co byste měli vědět, je cena, která vypadá velmi zajímavě, alespoň v Anglii. Kdy­byste dali dohromady v přepočtu 680 tisíc, dodají vám náklaďák plný krabic. Přidejte dalších 130 tisíc a dostanete přímo od továrny smontovaný vůz. Škoda že nemá homologaci pro Evropu.

Pod kapotou se nachází šestnáctistovka Sigma od Fordu, naladěná na 142 koní a spárovaná s pětistupňovou převodovkou. Na druhé straně hnací hřídele se nachází samosvorný diferenciál. To samo o sobě nezní až tak bombasticky, ale když se podíváte na čtyřbodové pásy, minimalistické skořepiny a absenci čelního skla, pochopíte, že tento Caterham je určen pro svět okruhů, na sprinty a závody do vrchu. Není to sice nejlehčí Seven, ale váha 560 kg není vůbec špatná. Podle výrobce se z nuly na 97 km/h rozjede za 4,9 sekundy a dosáhne maximální rychlost 193 km/h.

Celkově je to mimořádně povedené auto. Výkony okolo 130 až 140 koní jsou pro Seven ideální, a to i když je vybaven paketem pro celoroční užívání a komfortními prvky, jako jsou vyhřívaná měkká sedadla. Supersport dostal pneumatiky Avon CR500, ale na běžné užívání by se hodily gumy, které nejsou tak moc přilnavé. Díky samosvoru na zadní nápravě se Supersport pyšní neutuchající přilnavostí na výjezdech z pomalých zatáček. V těch ostřejších sice cítíte náznaky nedotáčivosti, ale to se dá snadno řešit změnou jízdního stylu.

Největší srandu jsem si v Catu užil v Chelsey Walsh za volantem R300, při závodech do vrchu, a pak cestou k místní vesnici na večeři. Žádný Atom, Elise, KTM nebo jiný závodní speciál ho v tomto ohledu v mých vzpomínkách a zážitcích nepřekonal. A nový Supersport pochází ze stejného těsta. Řekl bych, že jde dokonce o jeden z nejlepších caterhamů, které v Lutonu vyrábějí.

Motor: řadový čtyřválec, 1595 ccm
Výkon: 142 koní v 6900 ot./min.
Toč. moment: 163 Nm při 5790 ot.
Hmotnost: 560 kg
Zrychlení 0-100 KM/H: 4,9 s
Max.rychlost: 193 km/h
Spotřeba: nezjištěna
Cena: 670 000 Kč (přepočet)

Holkometr

 
Jak to vidí ostatní?