Libor Hubík: Člověk, kterému koluje v žilách benzín

Mezi nominovanými v letošním ročníku Esquiremana byste mimo jiné našli jméno Libora Hubíka, zakladatele a majitele firmy PSÍ, která se zabývá výrobou motocyklového oblečení a kombinéz.

Esquire Man

Mercedes AMG

Libor Hubík

Asi je vám tedy jasné, že mu v žilách zčásti koluje benzín a že bylo v rámci potkání se s Mercedesem-AMG E 43 4Matic o čem si povídat.

Ačkoli v současné době Libor Hubík využívá auta především jako dopravní prostředek, láska k nim a k motocyklům jej provází už od dětských let. Vždy jej ale lákala jejich technická stránka, a proto také vystudoval technickou školu. Nepřímo svou náklonost k tomu, co vrčí, Libor podědil po svém tatínkovi, který jezdíval na motorce a brával jej coby malého kluka s sebou i na cesty náklaďákem. Navíc v 50. a 60. letech dělával pořadatele na motocyklové Velké ceně v Brně. Jako čtyřletý pětiletý kluk považoval Libor Hubík vozy Mercedes za vrchol – líbila se mu hvězda na kapotě – a navíc v 70. letech sousedé měli příbuzné v západním Německu, kteří je jezdili navštívit a každou chvíli měli nový model auta s trojcípou hvězdou ve znaku.

Libor Hubík: Člověk, kterému koluje v žilách benzín (Foto: Martin Sznapka)

Postupem času se Liborova náklonnost k autům pomalu začala přesouvat k motocyklům, ovšem na auta nezanevřel. Když jsme po telefonu domlouvali focení k tomuto materiálu a dozvěděl se, že nám společnost bude dělat Mercedes-AMG E 43 4Matic, byl potěšen. A po svezení s ním ještě více. „Na takové auto bych si dokázal zvyknout,“ byla první Liborova slova, když přišel čas auto zase vrátit. „Moc mě překvapilo, jak celé auto funguje jako pěkně sladěný celek. Jak je výkon motoru bez jakýchkoli problémů a hladce přenášen na silnici, jak je auto při průjezdu zatáčkou i při akceleraci z ní ven stabilní a při tom všem to není žádný kostitřas, který by z člověka vytloukl duši. Tohle auto má sportovního ducha a zároveň je krásně komfortní.“

Libor Hubík: Člověk, kterému koluje v žilách benzín (Foto: Martin Sznapka)

Při své práci se Libor Hubík nacestuje dost. Jednak má jeho společnost pobočku v Plzni, což je z domovského Tlumačova skoro 400 km, a jednak jezdí pracovně hodně do Německa a Itálie. I proto od svého auta očekává především spolehlivost a pochopitelně také pohodlí, aby po dlouhé cestě nebyl unavený. Druhá poloha je pak řízení malého kamionu se šestitunovým návěsem, s nímž spolu se synem objíždějí závody a poskytují servis svým zákazníkům.

A jak se vlastně seběhlo, že se z Libora Hubíka stal výrobce motocyklového oblečení na míru? „V 80. letech jsem na motorce závodil na krajské úrovni a na úrovni přeboru České republiky jako naprostý ,hobík‘. A ke kombinézám jsem se dostal tak, že se mi moc nelíbilo to, co bylo tehdy k mání. Proto jsem si od jednoho kožešníka nechal vyrobit kombinézu, která byla krásná, ale střihem úplně špatně. A to byl ten impulz. Vždy mě bavilo propojovat design a technickou funkčností Na přelomu 80. a 90. let jsem dokončil školu, zároveň jsem z finančních důvodů přestal se závoděním a začal se věnovat výrobě motorkářských doplňků. Věděl jsem ale, že mě to potáhne k závodům a že u nich jednou skončím.“

Libor Hubík: Člověk, kterému koluje v žilách benzín (Foto: Martin Sznapka)

Za dob Františka Šťastného byly kombinézy šité z koňské kůže, a kdo by tipoval, že dnes už ji nahradily lehké syntetické materiály, karbonová vlákna atd., byl by na omylu. Koňská kůže svou odolností proti oděru stále představuje jeden z nejlepších materiálů, z jakého si můžete nechat kombinézu ušít. Je ovšem velice těžko dostupná. Je používán kevlar, keramické materiály, které jsou v některých parametrech srovnatelné nebo lepší než kůže, ale materiál, který by kůži zcela nahradil, zatím neexistuje. Libor to připodobňuje k dobře udělané kožené botě, která je stále tou nej botou.

Libor Hubík: Člověk, kterému koluje v žilách benzín (Foto: Martin Sznapka)

Budoucnost. kombinéz a oblečení pro motorkáře jsou pak zabudované airbagy. Používají se jak v kombinézách pro závodníky, tak pro běžné motorkáře, i když každý má svá specifika. Nejdále je prý systém D-air od italského výrobce Dainese, který díky senzorům a elektronice rozezná tu pravou chvíli, kdy je zle, a než jezdec dopadne na zem, stihnou se nafouknout airbagy integrované do oblečení. Přitom oblečení s airbagy nijak nezvyšuje hmotnost (celý systém neváží více než 1 kg), neovlivňuje aerodynamiku nebo neomezuje pohyb jezdce. Nejvíce jezdci takové oblečení ocení, když dostanou tzv. highsider.

Libor Hubík: Člověk, kterému koluje v žilách benzín (Foto: Martin Sznapka)

Libor Hubík se výrobě motocyklového oblečení a kombinéz věnuje od roku 1990 a v jeho kombinéze jezdí například český zástupce v MotoGP Karel Abrahám, v superbicích zase Ondřej Ježek a na přírodních tratích Michal „Indy“ Dokoupil. V kombinézách PSÍ jezdí i čeští motorkáři na Dakaru, do své známé motocyklové školy kombinézy českého výrobce nakoupil i bývalý závodník MotoGP Simon Crafar a v českých kombinézách jezdí i motocyklový doprovod hlavy ruské federace. A my ve SPEEDu Liboru Hubíkovi držíme palce, aby v nabité konkurenci i nadále dělal České republice dobré jméno.

HLEDÁME MUŽE ZNÁMÉ I MÉNĚ ZNÁMÉ, KTEŘÍ SI PODLE VÁS ZASLOUŽÍ UZNÁNÍ

Diskuze