Cupra chce být poháněna vášní

Označení Cupra bylo dosud vyhrazeno nejsportovněji orientovaným verzím modelů španělského SEATu. Od 22. února je Cupra samostatnou značkou a portfolio jejích produktů se brzy začne rozrůstat.

SEATu se daří, a protože dnešní svět nechce být uniformovaný, přichází značka Cupra, která cílí na zákazníky s jedinečnými požadavky a akcentující sportovnost. Název Cupra vychází z Cup Racer a i z toho je zřejmé, že mimo jiné bude mít Cupra na starosti závodní aktivity. Proto se nově po závodních tratích prohánějí Cupry TCR.

Hlavním posláním Cupry je oslovit automobilové nadšence a nabídnout jim nejen jedinečné auto, ale i životní styl. Proto Cupra spolupracuje s malými designérskými studii a řemeslnými dílnami a už teď má pěknou nabídku kvalitního příslušenství ve formě oblečení, tašek, doplňků a dalších věcí. Značky jako L.G.R., Trakatan nebo Fabike budou pro Cupru vyvíjet exkluzivní výrobky a limitované edice produktů, které budou orientovány na kvalitní řemeslné zpracování, vášeň a individualizaci.

Slavnostní oznámení vzniku značky Cupra, které se mimochodem odehrálo na okruhu Sitges-Terramar nedaleko Barcelony, bylo pojato velice stylově. Z chill out zóny pod hlavní tribunou byli novináři uvedeni do velkého sálu, kde proběhla prezentace. Sál byl tmavý, ale když byly po skončení prezentace roztaženy závěsy po obou bočních stranách, ukázalo se, že je postaven přímo na hlavní rovince tohoto okruhu, který v roce 1923 hostil Velkou cenu Španělska a na němž se menší závody odehrávaly až do 50. let.

Důležitější ovšem je, že bylo poodhaleno, jaká auta můžeme pod hlavičkou Cupry očekávat v nejbližší době. Ještě před premiérou na autosalonu v Ženevě jsem si tak mohl prohlédnout kombi Leon Cupra R ST. To podobně jako hatchback disponuje přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 2.0 TSI naladěným na 300 koní, který přes dvouspojkovou převodovku DSG a systém 4Drive pohání všechna kola. K vidění byla i Cupra Ateca, v níž se skrývá stejná pohonná jednotka a o které testovací pilot SEATu Jordi Gené prohlásil: „Ke sportovně pojatým SUV jsem byl vždy skeptický, nevěřil jsem, že je možné kombinovat tento typ vozu s opravdu sportovním svezením. Ale když jsem se poprvé projel v Atece Cupra, změnil jsem názor.“ Už teď mohu napovědět, že se můžeme těšit i na Cupru Arona. Nově vzniklá značka se však nechce spokojit jen s upravenými, rychlými verzemi běžných modelů SEATu. To už ovšem nahlížíme do poněkud vzdálenější budoucnosti. Vzhledem k nadšení všech zainteresovaných se ale nejspíš máme na co těšit…

Holkometr

 
Jak to vidí ostatní?