Antonio Labate ze SEAT mluví o tom, co stálo za značkou Cupra, co znamená a proč máte být nadšení

Ředitel pro strategii, vývoj obchodu a operace v SEAT dřív působil v Ducati, ale přišel do nové společnosti, kde našel nadšené automobilové fanoušky. A i díky tomu vznikla Cupra.

Jak dlouho trvalo, než bylo učiněno rozhodnutí o založení nové značky Cupra?

Bylo to celkem rychlé rozhodování. Nakonec, je to součást duše Cupry – konat rychle, mít odvahu dělat rozhodnutí a implementovat nové věci. Do společnosti jsem nastoupil před 13 měsíci a upřímně, ze svého předchozího působení u Ducati jsem byl zvyklý na velké nadšence, ale v SEAT Sportu jsem se setkal s lidmi, v nichž byla vášeň, měli k dispozici technologie a především obrovskou touhu dělat něco výjimečného. Cítil jsem se jako dítě, které vezmete do lunaparku a ono tam před těmi atrakcemi stojí s otevřenou pusou. Zbytek společnosti, prezident, členové představenstva, všude jsme od začátku měli velkou podporu. Jinak by ani nebylo možné Cupru stvořit. Ale dnes jsme opravdu šťastní, protože jsme něco přivedli k životu.

Můžete trochu detailněji popsat lidi, kteří budou chodit do showroomů a kupovat vozy Cupra?

Obvykle jsou zákazníci rozdělováni do skupin podle věku, ale věřím, že lidé, kteří si budou kupovat Cupru, budou pocházet napříč ze všech věkových kategorií. Chceme dělat auta pro lidi se stejnou vášní, jako máme my, a žádný věk nebo sociální zařazení na to nemá vliv. Věřím, že oslovíme velice mladé lidi, ale i lidi, kteří jsou mladí duchem, ženy i muže. To je jako na okruhu, tam také tyhle věci nehrají žádnou roli, vášeň je naprosto elementární.

Cupra vznikla na základě závodění. Dnes je jediným závodním autem Leon Cup Racer, můžeme se těšit na nějaká další?

Co se týče závodění, máme opravdu velké ambice. Na autosalonu v Ženevě jsme představili e-Racer, který se stal platformou pro novou závodní kategorii. Co se týče sériových aut, už jsme vám ukázali SEAT Leon Cupra R ST a ještě letos uvedeme první model Cupry, Cupru Ateca. Můžu vám říci, že je to opravdu skvělé auto. Je jedinečné, má 300 koní, novou sedmistupňovou převodovku DSG, nové naladění elektronicky řízeného podvozku a řadu příplatkových prvků, jako jsou brzdy Brembo, 19″ kola, karbonové doplňky atd. V daném segmentu jsme stvořili jedinečné auto! V budoucnu nás pak čeká mnohem více, především pak s novou rodinou modelu Leon. A pokud se ptáte, zda sníme o samostatném modelu Cupra, který bude stát mimo modelovou řadu SEATu, moje odpověď zní: „Ano, sním o tom, ale je příliš brzy o tom mluvit.“

Z WTCC se pro letošní rok stalo WTCR a zájem ze strany automobilek je obrovský…

Podporujeme jeden tým jak v WTCR, tak v TCR, protože věříme, že úspěch na závodní trati je pro budování značky to nejlepší.

Sportovní divize prémiových značek mají pro své zákazníky bohatý program, ať už je to ježdění na okruzích nebo na sněhu a ledu. Připravuje Cupra něco podobného?

Samozřejmě, ano! Vyvíjíme kompletní balíček ve spolupráci s našimi partnery. To znamená speciální brýle, merchandising, závodní repliky a podobně, ale zároveň velice usilovně pracujeme na zážitkovém programu pro zákazníky Cupry.

Během prezentace zaznělo cosi o hybridním voze, znamená to, že Cupra bude jakousi technologickou vlajkovou lodí a bude tyto novinky uvádět dříve než SEAT?

Určitě budeme první, kdo uvede na výkon orientovaný plug-in hybridní vůz. A pochopitelně budeme následovat vývoj pohonných jednotek SEATu a koncernu VW.

Nejbližší modely Cupry budou auta SEATu s výkonnějším motorem, většími brzdami a koly, s výraznějším designem. Když se ale podíváte například na M verze BMW, je na nich mnohem více konstrukčních odlišností ve srovnání s běžnými verzemi. Dočkáme se něčeho podobného i u Cupry?

To je velice dobrá otázka, ale je těžké vám na ni dát krátkou odpověď. V prvé řadě se chceme věnovat závodění a chceme se posunout dopředu a stanovit novou platformu závodění. Je to něco pravděpodobně také nečekaného a je to součást závodních aktivit. Ohledně sériových vozů je Cupra, jak jsme ji představili dnes, jen první krok. Potřebujeme čas. Něco více odlišného v budoucnu určitě přijde…

Holkometr

 
Jak to vidí ostatní?