Volkswagen T-Roc: Nic zásadního a nového

Nové SUV od Volkswagenu využívá techniku Golfu a nic zásadního ani nového nepřináší.

O novém kompaktním SUV od Volkswagenu se mluvilo už dlouho, jako by měla přijít nějaká veliká revoluce. Ve skutečnosti se ale žádné zásadní změny na zavedené koncernové technice nekonají. Volkswagen T-Roc dostal podle očekávání modulární platformu MQB, kterou má třeba Golf nebo Octavia, a konvenční motory.

Ačkoli Volkswagen ještě nepotvrdil přesné specifikace pohonných jednotek, dostane T-Roc tři diesely a tři zážehové motory. Podle všeho bude základ tvořit tříválec 1.0 TSI, na vrcholu nejspíš bude čtyřválec 1.5 TSI Evo s vypínáním válců. Pokud jde o diesely, čekejme 1.6 TDI a 2.0 TDI. Časem ale určitě přijde i hybrid.

Volkswagen T-Roc bude standardně předokolka s přímo řazenou převodovkou, za příplatek ovšem můžete mít k vybraným motorům i pohon všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex a také dvouspojkovou převodovku DSG. Do terénu se tohle auto nechystá, takže redukci nebo uzávěrky diferenciálů nečekejte. Nebude to ani nějaký velký stěhovák, kufr v základním uspořádání pojme 445 litrů a po sklopení zadních sedadel „pouze“ 1290 litrů nákladu.

Volkswagen T-Roc má být hlavně stylovka. Tomu má odpovídat bohatá standardní i příplatková výbava a především rozsáhlé možnosti individualizace a volby různých barevných kombinací. Volkswagen slibuje také nejmodernější bezpečnostní a asistenční výbavu i téměř neomezenou konektivitu. Prodej T-Rocu bude zahájen na jaře 2018 a ceny se budou pohybovat v teritoriu 20 000 eur, tedy někde okolo půl milionu korun.

Holkometr

 
Jak to vidí ostatní?