Porsche Cayenne: Třetí generace SUV je tu

Porsche představilo již třetí generaci svého velkého SUV Cayenne. Stejně jako dříve, i teď je Cayenne založený na koncernové modulární platformě MLB shodné s VW Touareg či Audi Q7.

Díky nové technice a odlehčené karoserii je nový Cayenne o 65 kg lehčí, poprvé se se svou hmotností vejde pod dvě tuny. Základní provedení má i přes bohatší základní výbavu a mírný nárůst velikosti na váze ukázat 1985 kg.

Základním motorem je turbodmychadlem přeplňovaný třílitrový zážehový šestiválec o výkonu 340 koní, následuje bi-turbo šestiválec o objemu 2,9 litru ve verzi Cayenne S. Ten má 440 koní a jedná se prakticky o stejný motor, jaký najdete v Audi RS 5. Na „stovku“ Cayenne S akceleruje za méně než pět sekund a rozjede se na 265 km/h.

Cayenne může mít také adaptivní pneumatické odpružení, natáčení zadní nápravy a aktivní stabilizátory. Poprvé má Porsche Cayenne jiný rozměr kol vpředu a vzadu, což má prý zážitek z jízdy přiblížit ikonické 911. Ehmmm…

Časem zamíří pod kapotu Porsche Cayenne také hybridní pohonná jednotka a osmiválce, ale jejich technické údaje zatím známy nejsou. Modernizace se samozřejmě dotkla také interiéru a nechybí nový infotainment a dotykové multifunkční displeje. Interiér ale svým rozložením v mnohém připomíná novou Panameru, pouze s tím rozdílem, že Cayenne má navíc volbu režimů pro jízdu v terénu. Rozšířena byla rovněž asistenční a bezpečnostní výbava.

Porsche Cayenne dostalo nový osmistupňový automat Tiptronic S a v nabídce příplatků jsou vedle keramických brzd také nové brzdy PSCB s karbid-wolframovou vrstvou pro snížení tvorby prachu a zvýšení účinnosti. Poznáte je podle bílých brzdových třmenů. Cayenne nově jezdí minimálně na 19” kolech, ale můžete mít i „jednadvacítky“.

Holkometr

 
Jak to vidí ostatní?