Bentley Continental GT: Nová platforma, stále dvanáctiválec

Nové luxusní kupé od Bentley přešlo na novou platformu a stále si ponechává dvanáctiválec.

Tak jsme se dočkali nové generace luxusního britského kupé Bentley Continental GT. Ano, podle očekávání je nový model lehčí a zase o kousek úspornější, ale jinak vlastně vše zůstává při starém, dokonce i dvanáctiválec pod kapotou. Bentley má o 80 kg lehčí hliníkovou karoserii a platformu si vypůjčilo u Porsche, konkrétně jde o modulární platformu MSB, na níž jezdí nová Panamera. Co to znamená? Že Bentley Continental GT je vlastně zadokolka, která přední nápravu připojuje jen v případě potřeby.

A s oním dvanáctiválcem se asi bude připojovat často, protože motor 6.0 W12 TFSI pochází z nového Audi A8 a pod kapotou Bentley má výkon 635 koní a točivý moment 900 Nm. Na 100 km/h britské kupé akceleruje za 3,7 sekundy a rozjede se až na 333 km/h. Nová je i převodovka, Bentley dostalo osmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Aby to při řazení v komfortním režimu necukalo, byla charakteristika převodovky upravena a zároveň je tu dvouhmotový setrvačník, který má tlumit rázy pohonného ústrojí podobně jako hydrodynamický měnič.

Bentley Continental GT má samozřejmě adaptivní pneumatické odpružení a aktivní stabilizátory, podle Bentley se má ovladatelnost a zážitek z dynamiky posunout na zcela novou úroveň. Nechybí ani armáda moderních bezpečnostních asistentů. Interiér se drží tradičního pojetí, ale místo ručičkových „budíků“ už má i Bentley před řidičem multifunkční digitální displej. Proti příbuzným vozům od VW je tu přece jen méně plastů a více kůže, dřeva a pravého kovu. Individualizaci se meze nekladou a Bentley očekává, že zákazníci budou za nejlepší zboží ochotně připlácet. Do prodeje dorazí nový Continental GT příští rok a později přijde i provedení s osmiválcem, kabriolet a také hybridní verze.

Holkometr

 
Jak to vidí ostatní?