BMW M5: Návrat v plné parádě, s pohonem všech kol

BMW M5 se vrací v plné parádě a poprvé s pohonem všech kol. Driftovat ale umí.

Nová generace BMW M5 nese kódové označení G30, ale pro nás je důležitá jedna věc. Poprvé v historii totiž novou M5 koupíte výhradně s pohonem všech kol. Svatokrádež? Dost možná, ale na rozdíl od konkurence lze u systému xDrive stiskem tlačítka pohon přední nápravy odpojit, takže nová M5 se rázem změní v drifterský speciál. Pohon všech kol má další dva režimy, vedle „driftovacího“ 2WD je tu ještě komfortní 4WD a pak sportovní 4WD, kdy xDrive upřednostňuje více zadní nápravu a dovolí i malý driftík.

Pod kapotou je stále dvěma turbodmychadly přeplňovaný V8 o objemu 4,4 litru, který má nyní výkon rovných 600 koní a točivý moment 750 Nm. Na 100 km/h akceleruje 1930 kg těžká M5 za 3,4 sekundy, na 200 km/h se rozjede za 11,1 sekundy, a pokud si necháte za příplatek posunout omezovač, pojede místo 250 km/h až 305 km/h.

Podle očekávání se BMW M5 od běžné „pětky“ liší jinou geometrií podvozku, je standardně dodávána s adaptivními tlumiči a také osmistupňový automat ZF se dočkal přepracování, aby řadil rychleji a nebyl při dynamické jízdě spíše na škodu.

BMW M5 dostalo také speciální kompozitové brzdy, které se ukrývají za 19” koly. Za příplatek můžete mít i karbon-keramické brzdy a „dvacítky“. Stejně jako u jiných BMW M, i tady je odlehčená hliníková kapota nebo karbonová střecha, která se poprvé objevila už na M3 CSL E46. Navzdory bohatší výbavě a přítomnosti pohonu všech kol je nová M5 ve srovnání s předchozí generací lehčí. Nová M5 dostala v Německu cenovku, jež vychází v přepočtu na necelé 3,1 milionu korun. První zákazníci se ve svém autě svezou na jaře 2018.

Holkometr

 
Jak to vidí ostatní?